Dag 1: Janoux op wereldreis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Janoux Riet - WaarBenJij.nu Dag 1: Janoux op wereldreis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Janoux Riet - WaarBenJij.nu

Dag 1: Janoux op wereldreis

Blijf op de hoogte en volg Janoux

29 Juli 2016 | Nederland, Schiphol

Zo. Daar ga ik dan. Vanaf station in Roermond de trein naar Schiphol. Ik heb moeite met het vinden van een plek, doordat ik met mn grote bagage niet helemaal door het gangpad kom. Uiteindelijk vind ik een zitplekje tegenover een 'lekker knus' stelletje. Tijdens de reis staren ze me af en toe aan alsof ik een een of ander wandelend museumpje ben. Met mijn opvallende broek en mega tas ben ik ook eigenlijk niet te missen. Het voelt alsof ik weer voor het eerst naar de eerste klas op de middelbare school ga. Als ik even afdwaal, en vergeet dat ik eigenlijk binnen 6 uur aan een nieuw groot avontuur begin, lijkt het net alsof ik m'n dagelijkse treinreis naar Eindhoven aan het doen ben. Het Nederlandse landschap doet zo gewoon en somber aan met dit weer. Hoewel het heerlijk weer in Nederland is geweest de afgelopen dagen, hunker ik alweer naar de vochtige, warme lucht in Azië. Op Amsterdam Zuid stapt een drietal in met enorme backpacks. Ik vraag me af waar ze heen zullen gaan. Soms is het nog leuker om te fantaseren hoe hun vakantie er uit zal gaan zien, in plaats van te vragen wat de plannen zijn voor de vakantie.

10 minuten later op Schiphol stappen we allemaal uit. De kriebels in m'n buik worden nog meer als ik met de roltrap in de grote entree hal op Schiphol kom. Het avontuur begint nu. Traditiegetrouw ga ik eerst langs de HEMA op Schiphol. Deze winkel staat teken voor alles wat we nog last-minute nodig hebben voordat we aan een reis beginnen.

Om precies te zijn een half uur later sta ik op de lopende band met mijn gate in het zicht. Eigenlijk had ik nog wel een uurtje later thuis kunnen vertrekken. Ik kies een comfortabel bankje, waar ik, met mijn zeer beperkte menselijke afmetingen, me prima in kan nestelen, alsof het een comfortabele chill-stoel is. Met mn lekkere Nederlandse boterham met kaas, blik ik alvast vooruit op een vlucht van 11 uur, en vooral op de mooie weken die ik tegemoet ga.

Time for some wanderlust,

Kusjes,
Janoux

P.S. Reacties zou ik ontzettend leuk vinden, ben benieuwd hoe t met jullie gaat, en wat jullie bezig houdt!

  • 29 Juli 2016 - 16:52

    Floris:

    Hi,

    Fantastiche verhaal. Alleen om naar Schiphol te gaan is een hele onderneming!

    De HEMA mag natuurlijk niet missen.


    Goede reis!


  • 30 Juli 2016 - 10:59

    Bram Van Riet:

    Heb jouw eerste bericht gelezen. Erg leuk en veel succes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Janoux

Actief sinds 25 Juli 2016
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 3539

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 21 Augustus 2016

Thailand - Sing Buri

Landen bezocht: